keskiviikko 23. huhtikuuta 2014

MITEN VARMISTAT PARHAAN TULOKSEN MISSÄ TAHANSA SUHDANTEESSA:

Tuoton lisääminen tilaisuuksia hyödyntämällä

Matala- ja korkeasuhdanteen erot ovat lopulta yllättävän pieniä; karrikoiden voitaisiin sanoa, että molemmissa paras toimintamalli olisi samantyyppinen strategia, jossa tilaisuudet huomataan ja käytetään hyväksi mahdollisimman riskittömästi, kunnes kyseinen projekti todistautuu kannattavaksi.

Ongelmana vain on, että me ihmiset emme aina toimi loogisesti suhdanteissa. Kun menee hyvin, luottamus on taipuvainen nousemaan liiallisen korkeaksi ja melkein mikä vain hanke nähdään kannattavana.

Laman aikana ihmiset taas useimmiten "lamaantuvat" uskomaan, ettei MIKÄÄN voi kannattaa.

Molemmissa samaa on, että ajatusmallit yhtenäistyvät ja yleistyvät koskemaan ikäänkuin KAIKKEA; "kaikki" joko kannattaa ja johtaa kasvuun sekä laajenemiseen, tai sitten MIKÄÄN ei kannata eikä mikään liioin voi johtaa kasvuun.

Mitä on kriisinhallinta yrityksessä?


Kun puhutaan matalasuhdanteesta, joudutaan kohtaamaan muutos, joka vaatii myös toiminnalta muutoksia. 


Yleensä nuo muutokset mielletään äärimmäisiksi säästötoimenpiteiksi, joilla poteroidutaan kestämään lama ja vältetään kaikkea uutta, kunnes ajat paranevat.

Valitettavasti vain se on usein VÄÄRÄ strategia kriisin voittamiseen.

Katsotaanpa, miten sana ylipäätään määritellään:

KRIISI: -- "Kriisi on ihmisen tai organisaatio kohtaama uusi tilanne, jossa aiemmin opitut ongelman ratkaisukeinot eivät välttämättä toimi. 


Kriisi yleisesti tarkoittaa kreikkalaisen sanan krisis (suom. päätös) mukaisesti käännekohtaa, jossa yksilön tai organisaation tulevaisuuden suunta määräytyy paremmaksi tai huonommaksi toimiemme mukaan."
Uusi tilanne, jossa opitut ratkaisukeinot eivät välttämättä toimikaan...

Miten sitten voitaisiin löytää UUSIA ratkaisukeinoja, joiden avulla pystyisimme muuttamaan yrityksemme tulevaisuuden kehityksen paremmaksi matalasuhdanteesta huolimatta.

Yrityksen talouden avainlukujen seuranta ja analysointi


Perustotuus taloudesta on, että JOKA trendissä on olemassa keinoja laajeta ja supistua. 


Kuten vaikkapa pörssikaupassa pystytään tekemään voittoa olivatpa markkinat nousussa tai laskussa, aivan samoin yrityksessäkin voidaan LISÄTÄ tuottoa ja voittoa... mutta vain, jos nuo tilaisuudet pystytään LÖYTÄMÄÄN heti, kun ne ilmaantuvat.

Ongelmana vain on, että nämä tilaisuudet ovat syntyessään hyvin pieniä ja vaikeita havaita. Tavallisen kirjanpidon keinoin itse asiassa yleensä mahdottomia -- siinä vaiheessa kun tiedät, mitä olisi pitänyt tehdä, on jo liian myöhäistä ja tilaisuus on menetetty.

Samahan pätee muuten ongelmiinkin; ne ovat syntyessään hyvin pieniä ja äärimmäisen helppoja ratkaista. Ne voivat kasvaa vain niin kauan, kuin ne pysyvät näkymättömissä. Helpoin tapa välttää ongelmia on siis löytää he heti, kun ne ovat syntyneet.

Näin sekä kasvun varmistamisessa että ongelmien välttämisessä on tärkein asia OIKEAN TÄSMÄTIEDON SAAMINEN NOPEASTI.

Ja tässä kohden yrityksen talouden ja toiminnan avainlukujen jatkuva seuranta on todella tärkein tekijä: Voidaksesi TOIMIA oikein, on sinun tietysti oltava perillä siitä, mitä milloinkin tapahtuu.

Vain sillä tavoin voit tietää, mitä kannattaa tehdä milloinkin -- ja olla varma siitä, että teet täsmälleen oikein!

Klikkaa tätä linkkiä ja lue lisää yrityksen talouden ja toiminnan avainlukujen jatkuvasta seurannasta!


http://yrityskasvuun.info/valvonta.html

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti